duminică, 29 ianuarie 2017

Sunt neam de "Chiabur"

Ajunge la mine după Crăciun la birou în Sibiu o carte poștală de la Fundația ”Michael Schmidt”, mă uit, și brusc am un "déja vu", era o poză cu Comandamentul de Pompieri din Rupea de la 1932. Poza editată sub formă de carte poștală și scoasă la editura Curtea Veche.

Pentru cei care nu știu, Fundația promovează de ceva ani intens patrimoniul cultural săsesc din ”Țara Ovăzului”, orașelul meu natal, fost Scaun săsesc, face parte din regiunea menționată. Așadar nu pot decât să mă bucur, că au făcut acest lucru. Asta e cartea poștală.

 

Cum ieri am fost la ai mei la Rupea, iau obiectul cu mine, că știam eu ceva, dar vroiam să fiu singur. Și se confirmă. Originalul e la ai mei, și în poză sunt cei doi străbunici ai mei, din partea bunicului, și din partea lui tata: Wagner (în mijloc, care a venit din celebrul sat Viscri) și Bawinski (marcat sus, deci am și ceva origini poloneze, venit din Silezia). Uite și originalul:


Ai mei au adunat în timp câteva lucruri încropind un mic muzeu cu obiecte săsești, ungurești și românești. Nu mai știau cine a pozat, că toată lumea care a venit să viziteze colecția a făcut poze. Acum, sincer, mă bucur că Fundația a scos această poză sub formă de carte poștală, dar într-un minim gest de politețe (ca să nu vorbim de alte aspecte) era frumos să ne trimită și nouă măcar un exemplar, și nu să aflăm din pură întîmplare.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu